Pro novináře
Připravujete článek o nakupování na internetu nebo obecně o e-commerce v Česku? Rádi vám poskytneme aktuální data o nákupním chování domácích spotřebitelů nebo se vyjádříme k dané problematice.
Kontaktní osoba
Jan Vetyška
Výkonný ředitel
+420 775 692 735 (09:00 - 18:00 hod)
jan.vetyska@apek.cz
Novinky a tiskové zprávy
Jak na on-line prodej v Polsku? Na to odpoví nová APEK Studie prodeje do zahraničí!
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila pro své členy letos již druhou Studii prodeje do zahraničí. V prvním pololetí se v rozsáhlé aktualizaci původního vydání věnovala Rumunsku, nyní se vrací na polský on-line trh. Studie je určena exkluzivně pro členy APEK, kteří si ji mohou stáhnout z členské zóny webu apek.cz.
On-line služby objednalo v červnu nejvíce Čechů v letošním roce
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.
Česká média o e-commerce
Potvrzeno: Mall.cz čeká stejný osud jako CZC. Hlavním cílem je uzdravit naše české podniky, tvrdí polské Allegro
Když polská skupina Allegro oznámila, že internetový obchod s elektronikou CZC.cz končí a přesouvá se na tržiště mateřské společnosti, objevila se otázka, co bude s Mall.cz. Sesterský e-shop byl hlavním aktivem, které si Poláci předloni koupili od tuzemských miliardářů s přemrštěnou cenovkou téměř 24 miliard korun.
Největší investice pro Knihobot. Získává čtyři miliony eur na růst v Německu
Loni Knihobot úspěšně expandoval do Rakouska a Německa. Letos má za cíl zdvojnásobit obrat a otevřít kamennou prodejnu v Berlíně. Pomocí stomilionové investice, kterou získal od investora, to půjde o něco snadněji.
Chceme stavět stovky výdejních boxů, říká šéf přepravce
„Možná tady časem bude přeboxováno,“ říká šéf DPD Miloš Malaník. Výdejní schránky jsou vstupenkou do e-shopů, jejich počet chce proto rychle zdvojnásobit.
Logo APEK
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (JPG, 132 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPGLogo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (PNG, 24 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (AI, 485 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu AI
Logo APEK - Ikona (JPG, 117 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPG
Logo APEK - Ikona (PNG, 19 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Ikona (AI, 121 kB)Logo APEK - Ikona ve formátu AI
Foto - Jan Vetyška 1 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 1)
Foto - Jan Vetyška 2 (JPG, 4 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 2)
Foto - Jan Vetyška 3 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 3)
Grafy a statistická data
APEK - Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 - data (XLSX, 18 kB)Souhrn základních dat české e-commerce z APEK Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 ve formátu xls.APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - GRAF (PNG, 95 kB)
APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - TABULKA (PNG, 54 kB)
Prezentace e-commerce 2022 (PDF, 2 MB)Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako hlavní zástupce českých internetových obchodů připravila přehled klíčových faktorů, kterými on-line prodej ovlivňuje českou ekonomiku, pracovní trh a podnikatelskou sféru. V takto ucelené podobě je zjevné, jak je a bude důležitá podpora dalšího rozvoje legislativního a podnikatelského prostředí. Jedině tak se bude naše e-commerce zdravě posouvat a bude konkurenceschopná z evropského, ale i celosvětového měřítka.