Pro novináře
Připravujete článek o nakupování na internetu nebo obecně o e-commerce v Česku? Rádi vám poskytneme aktuální data o nákupním chování domácích spotřebitelů nebo se vyjádříme k dané problematice.

Kontaktní osoba
Jan Vetyška
Výkonný ředitel
+420 775 692 735 (09:00 - 18:00 hod)
jan.vetyska@apek.cz
Novinky a tiskové zprávy
Nové zákonné povinnosti pro obchodníky jsou účinné, využijte kompletní podklady pro e-shopy od APEK!
Novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele nabyla 6. ledna 2023 účinnosti. Přináší nejzásadnější změny pro e-shopy za posledních osm let, a proto je nutné se na novinky zaměřit. APEK připravil pro všechny on-line obchodníky podklady, které jim pomohou se správně připravit. K dispozici je jak výkladový právní přehled, tak i aktualizované APEK Vzorové obchodní podmínky.
On-line prodeje v roce 2022 klesly o 12 %, e-shopy se vyrovnávají s prvním propadem v historii
Internetové obchody zaznamenaly v Česku poprvé v historii meziroční pokles obratů. Hodnota prodaného zboží podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz klesla v roce 2022 o 12 % na celkových 197 miliard korun. Oproti poslednímu „předcovidovému“ roku 2019 to ale stále znamená navýšení o 26 %.
Česká média o e-commerce
Jak hodnotí rok 2022 spolumajitel a CEO Trenýrkárna.cz a Styx Ruslan Skopal? A co očekává od roku 2023?
Rok 2022 byl pro nás přelomový. V létě jsme představili nové investory: 40 % naší firmy DaniDarx s.r.o. nově drží česká investiční skupina SPM, založena Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem. Ta nám mimo jiné pomáhá s expanzí na zahraniční trhy. Prvním výsledkem je aktuální vstup do Maďarska, Německa, Rakouska a…
Prošli jsme krizí, která ostatní teprve čeká. Footshopu zeštíhlení prospělo
Na stěně přímo za vstupními dveřmi nové pražské kanceláře Footshopu od letošního léta visí velká obrazovka, na které objednávku po objednávce naskakuje denní tržba. „Milion tam padne většinou kolem dvanácté hodiny, takže u nás vznikl takový zvyk, že dokud tam není, nejdeme na oběd,“ popisuje s úsměvem Peter Hajduček, šéf…
E-shopy čekají největší legislativní změny za poslední dekádu. Tady je jejich přehled
Změny se dotknou například slev, recenzí, reklamací či informačních povinností. Novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, která na začátku prosince vyšla ve Sbírce zákonů ČR, nabyde účinnosti 6. ledna 2023.
Logo APEK
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (JPG, 132 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPGLogo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (PNG, 24 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (AI, 485 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu AI
Logo APEK - Ikona (JPG, 117 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPG
Logo APEK - Ikona (PNG, 19 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Ikona (AI, 121 kB)Logo APEK - Ikona ve formátu AI
Foto - Jan Vetyška 1 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 1)
Foto - Jan Vetyška 2 (JPG, 4 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 2)
Foto - Jan Vetyška 3 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 3)
Grafy a statistická data
APEK - Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 - data (XLSX, 18 kB)Souhrn základních dat české e-commerce z APEK Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 ve formátu xls.APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - GRAF (PNG, 95 kB)
APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - TABULKA (PNG, 54 kB)
Prezentace e-commerce 2022 (PDF, 2 MB)Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako hlavní zástupce českých internetových obchodů připravila přehled klíčových faktorů, kterými on-line prodej ovlivňuje českou ekonomiku, pracovní trh a podnikatelskou sféru. V takto ucelené podobě je zjevné, jak je a bude důležitá podpora dalšího rozvoje legislativního a podnikatelského prostředí. Jedině tak se bude naše e-commerce zdravě posouvat a bude konkurenceschopná z evropského, ale i celosvětového měřítka.