Pro novináře
Připravujete článek o nakupování na internetu nebo obecně o e-commerce v Česku? Rádi vám poskytneme aktuální data o nákupním chování domácích spotřebitelů nebo se vyjádříme k dané problematice.

Kontaktní osoba
Jan Vetyška
Výkonný ředitel
+420 775 692 735 (09:00 - 18:00 hod)
jan.vetyska@apek.cz
Novinky a tiskové zprávy
Nákupní rádce Heureka je novým partnerem APEK Vzdělávání
Oblast vzdělávání je jedním z nejdůležitějších pilířů činnosti Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Pro své členy přináší APEK více než 50 webinářů, seminářů a dalších eventů ročně. A k tomu navíc ještě e-learning a odborné studie, a to vše pouze v rámci stálého měsíčního poplatku. S ohledem na velkou oblibu těchto projektů a jejich budoucí rozvoj je tak pro členy APEK skvělou zprávou, že vzdělávání v asociaci dostalo nového partnera - největší skupinu nákupních rádců a cenových srovnávačů v Evropě pod značkou Heureka.
E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí
Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů.
Česká média o e-commerce
Electro World a DoDo zavádějí v Česku same-day doručení velkého elektra.
Prodejce elektroniky Electro World a technologicko-logistická společnost DoDo spolu spustily novou službu expresního doručování elektrických spotřebičů ještě v den objednání (same-day). Jako vůbec první hráči na českém trhu tak zákazníkům přinášejí možnost takto rychlého doručení i u segmentu velkého elektra, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky a další běžné domácí…
Proč Dáme jídlo mění tvář. Cílíme na kvalitu, na trhu pro další hráče místo není, říká CEO firmy
Na fasádě budovy pražského Docku, v níž sídlí, stále zůstává název, pod kterým tuto firmu zná v Česku bez nadsázky skoro každý. Ale v kancelářích už změny sviští naplno. Místo červené růžová. A hlavně – místo Dáme jídlo nově jméno Foodora.
Konverze začíná, ještě než si člověk uvědomí, že vás zná. Spokojený pes i Notino radí, jak neztrácet zákazníky
Nákupní cesta zákazníka na e-shopu probíhá od návštěvy úvodní stránky přes nabídku zboží, náhled konkrétního produktu a přes košík na checkout. Pokud homepage navštíví sto lidí, objednávku reálně většinou dokončí jednotky z nich. Celý proces je ovšem mnohem delší. „Nákup začíná opravdu mnohem dříve, než zákazník sedne k počítači nebo…
Logo APEK
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (JPG, 132 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPGLogo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (PNG, 24 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (AI, 485 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu AI
Logo APEK - Ikona (JPG, 117 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPG
Logo APEK - Ikona (PNG, 19 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Ikona (AI, 121 kB)Logo APEK - Ikona ve formátu AI
Foto - Jan Vetyška 1 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 1)
Foto - Jan Vetyška 2 (JPG, 4 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 2)
Foto - Jan Vetyška 3 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 3)
Grafy a statistická data
APEK - Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 - data (XLSX, 18 kB)Souhrn základních dat české e-commerce z APEK Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 ve formátu xls.APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - GRAF (PNG, 95 kB)
APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - TABULKA (PNG, 54 kB)
Prezentace e-commerce 2022 (PDF, 2 MB)Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako hlavní zástupce českých internetových obchodů připravila přehled klíčových faktorů, kterými on-line prodej ovlivňuje českou ekonomiku, pracovní trh a podnikatelskou sféru. V takto ucelené podobě je zjevné, jak je a bude důležitá podpora dalšího rozvoje legislativního a podnikatelského prostředí. Jedině tak se bude naše e-commerce zdravě posouvat a bude konkurenceschopná z evropského, ale i celosvětového měřítka.