Pro novináře
Připravujete článek o nakupování na internetu nebo obecně o e-commerce v Česku? Rádi vám poskytneme aktuální data o nákupním chování domácích spotřebitelů nebo se vyjádříme k dané problematice.

Kontaktní osoba
Jan Vetyška
Výkonný ředitel
+420 775 692 735 (09:00 - 18:00 hod)
jan.vetyska@apek.cz
Novinky a tiskové zprávy
Češi v e-shopech v prvním pololetí šetřili, ve druhém ale e-commerce bude růst
Poptávka po slevách, větší obezřetnost při výběru e-shopu pro nákup konkrétního zboží a všeobecná snaha ušetřit. Tak Češi přistupovali ve velké míře k nákupům v první polovině letošního roku. Důsledky dopadů současné ekonomické situace na uvažování zákazníků potvrdil také aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ve druhé polovině roku ovšem e-commerce očekává návrat k meziročnímu růstu a dalšímu zvyšování on-line prodejů.
Provozovatelé on-line platforem by měli zbystřit, ČTÚ plánuje první kontroly dodržování P2B nařízení
Nařízení P2B je účinné již poměrně dlouhou dobu, ale jeho dodržování dosud nebylo cíleně kontrolováno. Jak mimo jiné vyplynulo z informací od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) během kulatého stolu, kterého se APEK v pondělí 19. června zúčastnil, blíží se nyní doba, kdy dojde ke změně. A tak by si provozovatelé on-line platforem ve formátu P2B měli raději ověřit, že všechna požadovaná pravidla splňují. Případně zjednat co nejrychleji nápravu.
Česká média o e-commerce
Allegro.cz přináší 130 milionů nabídek šitých na míru
Allegro.cz se po svém spuštění nyní naplno rozbíhá, na platformě nakoupily již tisíce českých zákazníků. Nová nákupní platforma nabízí českým spotřebitelům desetkrát více produktů než jakýkoli jiný e-shop na trhu. Allegro staví na zkušenostech a odborných znalostech Mall i CZC a posouvá tak nabídku na další úroveň. Mall a CZC…
Prodejce parfémů získal od českých bank rekordních 6,7 miliardy na rozvoj
Největší evropský online prodejce parfémů a kosmetiky Notino získal od čtyř velkých českých bank úvěr v hodnotě 280 milionů eur. Zaplatí jím svou expanzi do zahraničí.
DODO posiluje na německém trhu
Technologicko-logistická společnosti DODO má v Německu nové vedení. Na pozici CEO pro německý trh přišel Bahadir Birkan (38). Obsazení pozice německého CEO je pro DODO významným krokem směrem k posilování své pozice na strategických trzích, v čele s německým a rakouským. Právě to si společnost po loňském obdržení investice stanovila…
Logo APEK
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (JPG, 132 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPGLogo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (PNG, 24 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci (AI, 485 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu AI
Logo APEK - Ikona (JPG, 117 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu JPG
Logo APEK - Ikona (PNG, 19 kB)Logo APEK - Asociace pro elektronickou komerci ve formátu PNG
Logo APEK - Ikona (AI, 121 kB)Logo APEK - Ikona ve formátu AI
Foto - Jan Vetyška 1 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 1)
Foto - Jan Vetyška 2 (JPG, 4 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 2)
Foto - Jan Vetyška 3 (JPG, 3 MB)Fotografie výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky k volnému použití pro média. (varianta 3)
Grafy a statistická data
APEK - Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 - data (XLSX, 18 kB)Souhrn základních dat české e-commerce z APEK Studie přínosů e-commerce v ČR 2020 ve formátu xls.APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - GRAF (PNG, 95 kB)
APEK a Heureka - Vývoj obratu e-komerce 2001 - 2020 (zboží) - TABULKA (PNG, 54 kB)
Prezentace e-commerce 2022 (PDF, 2 MB)Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako hlavní zástupce českých internetových obchodů připravila přehled klíčových faktorů, kterými on-line prodej ovlivňuje českou ekonomiku, pracovní trh a podnikatelskou sféru. V takto ucelené podobě je zjevné, jak je a bude důležitá podpora dalšího rozvoje legislativního a podnikatelského prostředí. Jedině tak se bude naše e-commerce zdravě posouvat a bude konkurenceschopná z evropského, ale i celosvětového měřítka.