Novinky a tiskové zprávy

15.
čer

Jan Vetyška vystoupil během eventu zaměřeného na DSA: „DSA vnímáme jako příležitost pro další rozvoj, nesmí narušit fungující prostředí“

Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška měl v úterý 15. června příležitost zastupovat české e-shopy během on-line eventu “DSA: How to make it future-proof?”, kterého se mimo dalších významných řečníků zúčastnila také viceprezidentka Evropského parlamentu Dita Charanzová a organizoval ho Svaz průmyslu a dopravy ČR. Jak je z názvu akce zřejmé,…

25.
kvě

196 miliard korun, 16,2 % českého maloobchodu a 75 tisíc zaměstnanců přímo v e-shopech, to je podle APEK e-commerce v ČR

Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje subjekty ze všech kategorií českého on-line prostředí, dnes představila vybraná data z komplexní Studie přínosů e-commerce v ČR. Nejdůležitější výstupy zveřejnila na svých webových stránkách a umožňila tak veřejnosti zjistit více o tomto dynamicky rostoucím odvětví maloobchodu. Výstupy by měly pomoci také státní…

21.
dub

APEK Partners podruhé, 28. dubna členům představí své služby poskytovatelé e-shopových řešení

V březnu letošního roku spustila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zbrusu nový projekt – APEK Partners. Jak název napovídá, jedná se o formu spolupráce, která přináší další výhody pro všechny členy asociace. Na jedné straně umožňuje poskytovatelům služeb oslovit především provozovatele e-shopů, na straně druhé pak pro eshopaře přináší výhodné…

30.
bře

Čtvrt roku s přísnějšími pravidly pro on-line platby, e-shopy přechod zvládají úspěšně

Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2 a jehož konkrétní pravidla upřesnila EBA (Evropský orgán pro bankovnictví), je tedy při on-line úhradách vyžadováno téměř čtvrt roku. Jak vyplývá…

10.
bře

68 % Čechů je připraveno vzdát se části komfortu ve prospěch „zelenějších e-shopů“

Sektor e-commerce v České republice hraje každoročně stále významnější roli, v souvislosti s omezeními, které přinesla pandemie COVID-19 v některých spotřebitelských oblastech v zásadě klíčovou. V roce 2020 se podíl on-line prodejů na českém maloobchodě vyšplhal na 16,2 % a lze očekávat, že i nadále poroste. I proto je stále…

9.
bře

COVID změnil rytmus objednávek, udržitelnost je zatím spíš marketing, zaznělo na akci APEK Partners s dopravci

Téměř stovka registrovaných posluchačů, čtyři prezentace a jedna panelová diskuze. To byla premiéra nového projektu Asociace pro elektronickou komerci – APEK Partners. Pro pilotní díl zvolili zástupci asociace setkání s dopravci. Ti tak měli možnost představit zúčastněným členům svou aktuální nabídku služeb pro e-shopy, ohlédnout se za uplynulým neobvyklým rokem…

5.
bře

E-shopy dodržují řadu opatření, aby ochránili své zaměstnance před šířením koronaviru, boj zvládají za cenu velkých nákladů úspěšně

Vláda ČR schválila 1. března 2021 na svém zasedání mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které zavedlo plošnou povinnost testování nejprve ve firmách s více než 250 zaměstnanci a hned následně s 50 – 249 zaměstnanci. Tato novinka samozřejmě dopadá také na společnosti z řad e-commerce. Jak vyplývá z informací, které od…

19.
led

APEK se zúčastnil on-line konzultace Ministerstva průmyslu na téma DSA a zaslal MPO své úvodní stanovisko

V pátek 15. ledna 2021 proběhla první on-line konzultace Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) na téma návrhu nařízení Digital Servervices Act (DSA). Tato nová klíčová norma, jejíž první verzi Evropská komise představila před měsícem, má za cíl aktualizovat směrnici o elektronickém obchodě, která je účinná již 20 let. Konzultace se…

6.
led

V roce 2020 dosáhly prodeje zboží na internetu 196 miliard, podíl na maloobchodu vzrostl na 16 %

Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní…