Novinky a tiskové zprávy
EET: Nemluvme o výjimce pro e-shopy, evidovat on-line platby nedává smysl
EET se ve své první fázi rozjelo a média této přelomové události věnují výjimečný prostor. V případě on-line plateb, o jejichž vyřazení z povinnosti evidovat se vede diskuze v Poslanecké sněmovně, však informují často více či méně nepřesně. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se proto rozhodla vydat toto prohlášení a…
Jan Vetyška se sešel s Andrejem Babišem na téma EET a e-commerce
V pondělí 21. listopadu se výkonný ředitel APEK Jan Vetyška sešel s ministrem financí Andrejem Babišem a jeho týmem, aby společně diskutovali nejožehavější body z oblasti EET a e-commerce. „Z našeho pohledu existuje stále řada otázek, na které nemáme jednoznačné odpovědi, a to ani po vydání metodického upřesnění vztahujícího se…
Slevy a akce čekají na zákazníky e-shopů ještě před Vánoci! Doprava zdarma nebo Black Friday jsou za dveřmi!
Vánoční sezona definitivně startuje, internetové obchody začínají doručovat první objednané dárky, klíčové období pro obchodníky je prostě tu. Než se ale dočkáme Štědrého dnu, neměli bychom si zapomenout do kalendáře poznamenat několik důležitých dní. Ty přinesou výhodné slevy pro zákazníky a zvýšené obraty pro obchodníky. Kdy nás letos čeká Den…
Vánoce a e-shopy – jak si necháváme doručit dárky?
Každoroční vrchol prodejů v období před Vánoci se nezadržitelně blíží. České e-shopy jsou na něj připraveny a není pochyb, že opět překonají loňské úspěšné výsledky. Pro spokojenost zákazníků je tradičně jedním z klíčových témat doprava a dodání vánočních dárků včas pod stromeček. Jak se dařilo internetovým obchodům dodávat v klíčovém…
EET pro e-shopy – schůzka APEK a MFČR odhalila řadu složitých úkolů
V pondělí 24. října proběhlo setkání mezi zástupci Ministerstva Financí ČR a reprezentanty české e-commerce sdružených v Asociaci pro elektronickou komerci (APEK), jehož tématem byla Elektronická evidence tržeb a její dopad na praxi internetových obchodů a všech souvisejících subjektů. Z debaty, ve které měla za e-commerce zastoupení všechna dotčená odvětví,…
Ženy oblečení a kosmetiku, muži počítače a mobily. V e-shopech stále nakupujeme rozdílně
Stále častěji se v dnešní době setkáváme s názorem, že mezi oběma pohlavími nejsou v podstatě žádné rozdíly. Jsme však opravdu všichni stejní? Chováme se bez rozdílu například při on-line nákupech? Nejen na to, ale také na vliv věku na náš výběr, se zaměřila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) při…
Vítězem třetího ročníku APEK E-commerce Awards se stal ZOOT.cz
Od roku 2014 vznikla v rámci konference E-Business Forum, kterou pořádá Asociace pro elektronickou komerci (APEK), nová tradice. Odborná porota v průběhu této významné akce vyhlašuje vítěze ocenění pro nejvíce inovativní a originální internetový obchod v uplynulém období – APEK E-commerce Awards. Pro rok 2016 se vítězem stal obchod (nejen)…
E-shopy a EET – co nás (zřejmě) čeká?
Je zřejmé, že mediálně široce diskutovaná elektronická evidence tržeb (EET), se již brzy stane skutečností. Nástroj, který si klade za cíl lepší kontrolu výběru daní, tak zasáhne všechny obchodníky, kteří zjednodušeně „prodávají za hotové“. Jakým způsobem se ale dotkne e-shopů? A jaké internetovým obchodům tedy vzniknou nové povinnosti? Ze skutečností,…
Jak si Češi vybírají e-shop pro svůj nákup? Pouze cena nerozhoduje!
Cena patří při každém nákupu mezi rozhodující faktory. A to jak v kamenných obchodech, tak na internetu. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ale podrobněji zaměřila na to, jaké další faktory hrají roli při výběru e-shopu. A také na to, jakou strategii při nákupu čeští spotřebitelé volí nejčastěji. Současně pak…