Novinky a tiskové zprávy

6.
lis

APEK komentoval pro MPO nový návrh směrnice o prodeji zboží, podporuje minimum změn

Zástupci Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se dnes vyjádřili pro Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) k novému návrhu směrnice o prodeji zboží. APEK v tomto případě podporuje minimální harmonizaci v navrhovaných oblastech a zachování co nejvyššího počtu aktuálních platných legislativních pravidel.

30.
říj

M-commerce v Česku roste, přes mobil nakupují nejčastěji mladí. Mimo Evropu mobilní prodeje dominují

Zkušenost s nakupováním po internetu má v ČR téměř každý. Dlouhou dobu byl takový nákup v e-shopu spojován s objednávkou přes klasický počítač či notebook. V posledních letech však stále více stoupá počet objednávek z chytrých telefonů či tabletů. Oproti Asii je to však stále daleko méně. Jaká je tedy…

19.
říj

APEK jednal s ÚOOÚ o přípravách GDPR kodexu

V pátek 19. 10. 2018 se zástupci Asociace pro elektronickou komerci (APEK) setkali s pracovníky Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) ohledně příprav GDPR kodexu pro internetové obchody. Během tohoto úvodního setkání si obě strany vzájemně vyjasnily očekávání od tohoto projektu a také současnou situaci v oblasti požadavků na přípravu…

4.
říj

Přes 11 % podílu na maloobchodu a stále se zvyšující počet nákupů. To je česká e-commerce 2018

České e-commerce se stále daří. I v roce 2018 zřejmě dosáhne meziročního růstu obratů o více než 15 %, díky čemuž přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodě v ČR. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi nakupují na internetu stále častěji.

26.
zář

E-Business Forum 2018 má za sebou 10. ročník, nejvýznamnější osobnosti české e-commerce se podělily o své zkušenosti

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) uspořádala jubilejní desátý ročník odborné konference E-Business Forum. Letošní ročník nabídl jak ohlédnutí za uplynulou dekádou, tak především vize do budoucna. Díky jedinečné skladbě řečníků měli účastníci možnost nahlédnout do pozadí příběhů těch nejúspěšnějších českých e-shopů a poučit se jak z pozitivních, tak i negativních…

3.
zář

APEK zahájil přípravu GDPR Kodexu pro internetové obchody. Měl by přinést jasná pravidla i rady jak na ochranu osobních údajů

GDPR, tedy obecné nařízení o ochraně osobních údajů, vstoupilo v účinnost 25. května 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se před tímto datem věnovala dlouhodobě přípravě a vzdělávání svých členů, především internetových obchodů. Tím však činnost APEK zdaleka neskončila. V současné době startuje příprava zcela nového kodexu chování v souladu…

30.
srp

GDPR je účinné 3 měsíce, APEK kontroluje, jak se e-shopy s ochranou osobních údajů vypořádaly

GDPR, tedy obecné nařízení o ochraně osobních údajů, vstoupilo v účinnost 25. května 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se před tímto datem věnovala dlouhodobě přípravě a vzdělávání svých členů, především internetových obchodů. Tím však činnost APEK zdaleka neskončila. V současné době probíhají audity e-shopů, které jsou držiteli certifikátu APEK…

20.
čer

APEK Vzorové obchodní podmínky prošly aktualizací - 20. 6. 2018

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský připravila druhou letošní aktualizaci populárních APEK Vzorových obchodních podmínek. Oproti květnu 2018 se jedná především o reakci na proběhlou diskuzi na téma zasílání obchodních podmínek.

13.
čer

Zasílání newsletterů není jen o GDPR. Pravidla pro e-shopy od APEKu přehledně

Pravidla pro zasílání newsletterů v souladu s platnou legislativou? Není to jen o GDPR! Asociace pro elektronickou komerci (APEK) proto připravila pro e-shopy přehlednou tabulku, díky které se jejich provozovatelé mohou v této oblasti lépe zorientovat. Obchodníci přitom často nerozlišují nutnost oddělit dvě samostatné, i když související, oblasti. Internetový obchod…