Novinky a tiskové zprávy

26.
říj

ČOI se zaměřuje na e-shopy (s ochrannými prostředky) a v Parlamentu čeká novela OZ. APEK se zúčastnil on-line kulatého stolu s ČOI a MPO

Přestože hlavní aktivity APEK cílí v současnosti na vládní opatření ve vztahu k omezením v maloobchodu, sleduje zároveň dlouhodobě připravované novinky z legislativy a spolupracuje nadále se zástupci státní správy. Ve čtvrtek 22. října se tak zástupci asociace zúčastnili „kulatého stolu“ s reprezentanty České obchodní inspekce (ČOI) a Ministerstva průmyslu…

21.
říj

Zboží z e-shopu do výdejny i přes přísná omezení? Ano, potvrzuje APEK

AKTUALIZOVÁNO 22. 10. 2020 - Vláda ČR přistoupila od čtvrtka 22. října 2020 k dalším zásadním omezením maloobchodního prodeje. Kromě potravin a dalšího nejnutnějšího zboží si zákazníci v kamenných obchodech minimálně týden nic nekoupí. A tak čeká na e-shopy další velký zápřah, obdobně, jako tomu bylo na jaře letošního roku.…

14.
říj

Vánoce budou internetové, meziroční růst obratů e-shopů přesáhne 20 %

I za současné náročné situace e-shopy očekávají, že během vánoční sezony opět v porovnání s loňským rokem jejich obraty porostou. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to může být o více než 20 % v porovnání s Vánoci 2019. E-commerce tak výrazně zvýší svůj podíl na celém českém maloobchodu.

8.
říj

23 % on-line zákazníků nakupuje díky koronaviru v e-shopech víc než v minulosti, potvrdila nová studie APEK

Koronavirus změnil chování spotřebitelů, a to ve všech směrech. V průběhu nouzového stavu nakupovalo na internetu více než obvykle 37 % zákazníků. I po jeho skončení pak e-shopy využívá 23 % nakupujících více, než tomu bylo před vládními omezeními. Alespoň jednou za uplynulý rok pak nakoupilo 90 % uživatelů internetu…

5.
říj

Vláda předložila návrh zákona za účelem implementace směrnic modernizujících ochranu spotřebitele.

Vláda ČR předložila sněmovně na začátku září návrh zákona, jehož cílem je transponovat dvě nové evropské směrnice z oblasti spotřebitelského práva týkající se koupě zboží a poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb. Dále pak napravit zjištěné nedostatky v transpozici evropských směrnic v občanském zákoníku. APEK o chystaných změnách informoval členy…

30.
zář

Nařízení Platform to Business (P2B) je od července účinné, EK připravila pro obchodníky Q&A

Evropské nařízení „Platform to Business“ (P2B) je účinné již od 12. července letošního roku. Upravuje vztahy mezi provozovateli on-line zprostředkovatelských služeb a vyhledávačů na jedné straně a podnikateli, kteří jejich služeb využívají, na straně druhé. Patří sem například „marketplaces“, obchody s aplikacemi, sociální média pro firmy, cenové srovnávače a obecné…

16.
zář

Digital Services Act, umělá inteligence a nová spotřebitelská agenda. Hlavní témata Evropské komise pro zbytek roku 2020 v e-commerce

Se zpožděním kvůli koronaviru a po letních prázdninách se opět rozjíždí činnost Evropské komise na plné obrátky. Tato instituce, která připravuje novinky pro legislativu v rámci EU, se intenzivně věnuje také e-commerce a digitálnímu rozvoji obecně. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) pravidelně sleduje a komentuje dění v rámci příprav jednotlivých…

14.
zář

SFDI upřesnilo pozici komerčních e-shopů při prodeji dálničních e-známek, vnímá je pouze jako doplňkovou distribuci

Druhá předběžná tržní konzultace k prodeji dálničních e-známek se v pondělí 14. září věnovala dotazům, které Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) obdržel po prvním kole. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) položila celkem pět otázek, ke kterým se zástupci státu vyjádřili hned v úvodu on-line veřejné konzultace.

28.
srp

Distribuce dálničních e-známek prostřednictvím e-shopů? Rozpaky v soukromém sektoru převládají

První veřejná konzultace k prodeji dálničních e-známek, která proběhla ve středu 26. srpna, vnesla do řad internetových obchodů rozpaky. Na jedné straně e-shopy prostřednictvím Asociace pro elektronickou komerci (APEK) hodnotí pozitivně snahu o zapojení soukromého sektoru. Na té druhé ovšem stojí ekonomicky negativní bilance, kterou případná distribuce e-známek, respektive „časového…