E-Business Forum 2017

25. září
08:30 - 17:00

Cena: 2 800 Kč


Již proběhlo

Nestagnujte. Expandujte! Vstoupit na zahraniční trh, obměnit sortiment, růst nebo pozměnit strukturu firmy? Dorazte 25. 9. a zjistěte, kudy vede cesta k úspěchu.

Místo konání: NÁRODNÍ DŮM NA VINOHRADECH, Náměstí Míru 820/9, Praha 2, 120 53

09:00 - 09:20
Zahájení konference

Přednášející: Pavlína Louženská,

09:20 - 09:50
Vydělám expanzí na zahraniční trh?

Vyplatí se mi to? Vydělám na tom? Má pro mě smysl vstupovat na nový trh? Otázky, které si při zvažování vstupu na další trh klade každý e-shop. Proto se v další studii zaměřím na obchodní potenciál zahraničních trhů, především nabídku produktů v rámci kategorií a jejich rozdílnou cenovou hladinu v jednotlivých zemích. Řeč přijde i na roli cenových srovnávačů, rozdílnost jednotlivých trhů a zákaznického chování. Vstup na velký zahraniční trh se mnohdy zdá velmi lákavý, ale vyplatí se? Uvidíme!

Přednášející: Tomáš Braverman,

09:55 - 10:15
Expanze e-commerce v regionu CEE

Co je potřeba při expanzi na trhy CEE brát v úvahu a jaké jsou odlišnosti jednotlivých trhů v region CEE. Jaké modely expanze na jednotlivé trhy je možné aplikovat.

Přednášející: Vít Endler,

10:20 - 10:40
Které země generují e-commerce šampiony ve střední Evropě?

Ve své přednášce se zaměřím na porovnání vývoje online poptávky ve vybraných kategoriích na hlavních středoevropských trzích. Zároveň se společně podíváme na to, jak se liší intenzita online konkurence a jakou roli hrají na jednotlivých trzích a zahraniční e-commerce skupiny. To nám také dá odpověď na otázku, ze kterých zemí pochází středoevropští e-commerce šampióni a třeba vás to inspiruje k tomu se jedním z nich také stát (pokud už jím nejste :-).

Přednášející: Jan Vraný,

10:45 - 11:15
COFFEE BREAK

11:15 - 11:35
Jaké legislativní překážky e-commerce jsou aktuálně řešeny na úrovni EU?

• Návrh na geoblokování: co znamená pro online obchodníky? • Návrhy digitálních smluv na prodej zboží a poskytování digitálního obsahu: pomohou tyto směrnice omezit roztříštěnost spotřebitelského a smluvního práva? • Modernizace pravidel DPH pro elektronické obchodování: zásadní změna pro online obchodníky? • Obecná směrnice o ochraně osobních údajů a elektronickém soukromí: konečná lhůta se blíží • Jak inovovat na trhu doručování zásilek: legislativní vs. tržní řešení Přednáška bude v angličtině bez překladu

Přednášející: Luca Cassetti,

11:40 - 12:00
Proč jsou "full-stack" e-commerce firmy úspěšnější při zahraniční expanzi?

Úspěšná zahraniční expanze díky "full-stack" přístupu k marketingu a datům. Firmy na správu svých online prodejních a marketingových aktivit využívají průměrně až 12 různých nástrojů, čímž se všechno zpomaluje a prodražuje. Své triky prozradí CEO společnosti, která měla za poslední rok 1000% nárůst MRR. V prezentaci (diskusi) si ukážeme, jak úspěšně růst změnou pohledu na zákazníka přes data a analytiku do zahraničí. Zároveň, jak efektivně a automaticky měnit doporučené produkty napříč zeměmi i zákaznickými preferencemi, a nezbláznit se při tom. Popovídáme si o tom, jak na nastavení efektivnější profitability a nákladů při růstu pro různé trhy i segmenty, a dotkneme se i tématu vykonávání efektivní kampaně ve více jazycích.

Přednášející: Peter Irikovský,

12:05 - 12:25
Jak ztrojnásobit produktivitu a zvýšit prodeje skrze zákaznickou péči

Jak Alibaba poskytuje zákaznickou péči ve více než osmi zemích přes sociální sítě? Jak může expandující e-shop minimalizovat náklady na zákaznickou péči bez snížení spokojenosti zákazníků? Jak lze využít video chat, Facebook Messenger nebo chatbot v zákaznickém servisu? Tyto a další dotazy zodpoví Vítek Horký.

Přednášející: Vít Horký,

12:30 - 13:30
OBĚD

13:30 - 13:50
Růst a expanze na regulovaném trhu Farmacie

V rámci prezentace představím všechna úskalí, čísla a problémy, které nás potkali od prvního dne fungování až po dnešní stav. Odprezentuji, jak jsme přistoupili ke stěhování kanceláří, změně pracovních náplní jednotlivých lidí či oddělení. Představím v krátkosti nástroje, které nám pomohly v organizaci práce pro zvládnutí rychlého růstu celé společnosti.

Přednášející: Michal Hanáček,

13:55 - 14:15
Z nuly na 100 s pětistovkou

Moje přednáška se zaměří na využití vlastního potenciálu na 100 % , který dle mého může nahradit externí finanční příjmy. Dále si vysvětlíme, proč musíme mít jasno v tom, zda firmu máme na mléko, či na maso a že růst naší firmy je přímo úměrný tomu, co si o nás myslí zákazník. Naše firma je v mnoha ohledech netypická, a to například tím, že u nás “dělá marketing potrubářka”. A v posledních minutách bychom mohli zkouknout čísla a poradit si, “jak na to” bez peněz.

Přednášející: Petra Plemlová,

14:20 - 14:40
Vystoupí Jan Tichý, téma bude upřesněno

14:45 - 15:10
Rychlý růst správně. Zkušenosti a varováni ze tří raketově rostoucích firem

Přednášející: Tomáš Čupr,

15:15 - 15:45
COFFEE BREAK

15:50 - 16:10
Personalizovaný e-mailing IKEA: Umělá inteligence v praxi

IKEA letos začala využívat nový automatizovaný systém pro rozesílání plně personalizovaných e-mailů. Pro generování jednotlivých zpráv využívá inteligentní aplikaci, která sestaví obsah vždy na míru konkrétnímu zákazníkovi. Přesně podle toho, jakou si koupil kuchyň a které další produkty do ní bude potřebovat. Využití dat z věrnostního programu zvýšilo efektivitu e-mailingu o desítky procent a zpětná vazba zákazníků se teď na prodejně využívá ke zlepšení služeb téměř v reálném čase.

Přednášející: Boril Šopov,

16:15 - 16:35
“Za hranice bez hranic” aneb jak se poprat s finančními nástrahami expanze

Přednášející: Martin Strauch,

11:10 - 16:10
Sál č. 2

11:10 - 11:15
Zahájení programu v sále č.2

Přednášející: Matěj Novák,

11:15 - 11:35
Nákupní chování v Evropě

Jako přední přepravce v České republice i v Evropě vám přinášíme zajímavá data o nákupním chování Čechů a jiných národů, která vychází z našeho celoevropského průzkumu E-shopper Barometer. Překvapivá čísla a srovnání o zvyklostech nakupování online napříč evropskými státy představí Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ a regionální manažer DPD Group CEE. Dozvíte se nejen jaké jsou nejoblíbenější možnosti doručení, ale také podle čeho lidé vybírají e-shop, kde nakoupí, jaká kritéria jsou pro ně nejhodnotnější nebo naopak co je odradí. Nabídneme vám tak unikátní pohled do světa nákupů optikou vašich zákazníků.

Přednášející: Miloš Malaník,

11:40 - 12:00
Marketingové nástrahy při zahraniční expanzi

Na příběhu největšího českého e-shopu s dětským zbožím Feedo ukážeme taktiky marketingového plánování, priority i bariéry při vstupu na zahraniční trh. Společně s marketingovým ředitelem Štěpánem Jandlem se zaměříme na odlišnosti jednotlivých trhů, kde Feedo působí. Dozvíte se, co čekat na polském, slovenském a ukrajinském trhu, a jak oslovit správnou cílovou skupinu.

Přednášející: Štěpán Jandl,

Přednášející: David Vurma,

12:05 - 12:25
20 chyb, kterým se vyhnout při expanzi do zahraničí

Přednáška přinese ukázku typických chyb, kterých se dopouštějí majitelé a management českých e-shopů při expanzi do zahraničí. Často jsou to chyby drobné, které však přinášejí velké náklady. Na jasných příkladech si ukážeme, co jsou klíčové věci pro úspěšnou expanzi do zahraničí.

Přednášející: Jakub Šulák,

12:30 - 13:30
OBĚD

13:30 - 13:50
Jak zapojit chatbota do firemní strategie?

Naprogramovat si bota je pro nás stále něco nového. Společnost Gartner předpovídá, že do roku 2020 bude 85 % veškeré zákaznické komunikace s firmou bez interakce s člověkem. V uplynulých letech se zvýšil zájem o chatboty pro účely zákaznické podpory a využívá je také marketing, obchodní oddělení či HR. Ukážu vám, jak jsme tvořili chatbota pro značku Ahmad Tea. A to od samotné myšlenky přes programování až po výsledky kampaně. Účelem bylo zvednout povědomí o sáčkovém čaji, který se rozpouští ve studené vodě. Chatbot oslovil klíčovou cílovou skupinu zákazníků.

Přednášející: Kateřina Malinová,

13:55 - 14:15
Co všechno prozradí oči vašich zákazníků? Seznamte se s Eye-Trackingem

V rámci letošního Českého košíku roku jsme si pro vás připravili přednášku, na které se dozvíte, jak vylepšit váš business pomocí Eye-Trackingu. Mimo jiné se seznámíte s technologií oční kamery, která snímá nákupní chování vašich zákazníků. Podíváme se očima testerů na to, proč některé e-shopy vyhrávají, jaká jsou nejčastější úskalí nákupních procesů, kde se zákazníci ztrácejí a na co se naopak zaměřují. Součástí přednášky bude také vizualizace nákupního chování a praktické ukázky, které vám pomohou lépe pochopit možnosti Eye-Trackingu.

Přednášející: Jan Daněček,

14:20 - 14:40
Analýza rozšíření sortimentu e-shopu a jak na ni

Jak zjistit, které podkategorie zboží aktuálně nejvíce rostou a je v nich nejmenší konkurence? Vyplatí se vám rozšířit nabídku svých produktů a jakým směrem se vydat? Ukáži vám, jak na analýzu konkurence a potenciálu rozšíření záběru vašeho e-shopu. Přidám zajímavá data o nejrychleji se rozvíjejících podkategoriích, které můžete vyzkoušet. Zjistíte nejen aktuální informace o českém trhu, ale naučíte se také, jak je sami získat.

Přednášející: Jan Mayer,

14:45 - 15:10
Vystoupí zástupce Audience Network, téma bude brzy upřesněno

15:15 - 15:45
COFFEE BREAK

15:50 - 16:10
GDPR jako příležitost

Jaké příležitosti přináší nové nařízení o ochraně osobních údajů z pohledu internetových obchodníků? Co se změní k lepšímu oproti stávající regulaci?

Přednášející: Josef Aujezdský,

Tomáš Braverman

Tomáš  Braverman

Tomáš zastává pozici ředitele Heureky pro Českou republiku a Slovensko od roku 2013. Stará se o hladký chod celé firmy a jeho cílem je Heureku strategicky rozvíjet a posilovat její pozici jedničky na trhu. Před svým nástupem do Heureky působil a sbíral zkušenosti v oblasti e-commerce ve společnosti Internet Retail, která provozuje internetový obchod Kasa.cz a Hej.sk, kde zastával místo výkonného ředitele pro Slovensko a Polsko. Ve volném čase se věnuje rodině, velmi rád vaří a sportuje.

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr je zakladatelem online supermarketu Rohlik.cz (2014), DámeJídlo (2012) a Slevomatu (2010) a partnerem v investiční skupině Enern. V současné době Tomáš řídí Rohlik.cz, jehož letošním cílem je obrat okolo 1 mld. Kč.

Vít Endler

Vít Endler

Vít Endler nastoupil do skupiny NetRetail Holding (MALL.cz) jako country manager polského MALL.pl, který dostal z nuly k miliardovému obratu. 2 roky pak vedl celou skupinu NetRetail Holding. Po úspěšném prodeji firmy do skupiny Rockaway a nově vzniklé MALLGroup, je nyní odpovědný za polský trh. Executive chairman a General manager MALL.pl (MALLGroup) V roce 2017 se stal také co-ownerem projektu Virtooal.com, který díky technologii virtuálního zrcadla přibližuje on-line nákupy reálnému nakupování.

Pavlína Louženská

Pavlína  Louženská

Pavlína Louženská má v agentuře 2FRESH na starosti tým, který se věnuje inovacím a produktům. Dříve vedla marketing v online obchodě s módou ZOOT a výkonnostní agentuře H1.cz. Založila skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes čtyři tisíce aktivních členek. Je členkou správní rady Transparency International a patronkou Social Impact Awards. Píše blog o módě a millenials pavlinaspeaks.tumblr.com. Na Twitteru a Instagramu ji můžete sledovat jako @pavlina_speaks.

Jakub Šulák

Jakub Šulák

Jakub je e-commerce konzultant, investor do zajímavých online projektů a vlastník agentury Shockworks. Poslední 4 roky se zabývá především expanzí e-shopů do zahraničí a budováním e-shopů napříč Evropou. V posledních 12 měsících se mu podařilo expandovat jeden projekt na celkem 10 nových trhů, především ve východní Evropě.

NÁRODNÍ DŮM NA VINOHRADECH Náměstí Míru 820/9 Praha 2, 120 53