E-Business Forum 2014

25. září
09:00 - 17:00

2 500 Kč pro členy

5 649 Kč pro nečleny


Již proběhlo

Šestý ročník největší odborné akce pro internetové obchodníky je tady. Letos odhalíme, co nejde vykoukat z webu ani statistik. Jak největší obchody fungují doopravdy? Kde leží příležitosti pro expanzi? Co většina e-shopů neví o nové legislativě? Proč se daří menším projektům? Potkáte známé prodejce, kteří dosáhli úspěchu a navíc ho dokázali zopakovat. Přijďte a inspirujte svůj online business.

Místo konání: Kongresové centrum U Hájků, Na Poříčí 42, Praha 1

  • Zákulisí největších e-shopů 
v ČR
  • Zahraniční expanze – možnosti, přínosy, rizika
  • Budování sítě, logistiky a funkčních procesů
  • Personalizace a další marketingové trendy
  • Příležitosti pro menší a nové projekty
  • Nejziskovější segmenty a nové šance v online
  • Případové studie a osobní zkušenosti obchodníků
  • Digitální právo a občanský zákoník

Podrobný program (v odpolední části rozdělený do dvou sálů) naleznete na webových stránkách našeho partnera TUESDAY Business Network.

 

08:30 - 09:00
Registrace účastníků

Registrace účastníků

09:00 - 09:15
Zahájení setkání - úvodní slovo

Zahájení setkání - úvodní slovo

09:15 - 10:30
Velká debata osobností české e-commerce

Jak vidí současný stav české e-commerce? Jaké jsou před námi výzvy a nové trendy?

10:30 - 11:00
COFFEE BREAK

COFFEE BREAK

11:00 - 11:15
APEK E-commerce Awards 2014

První ročník soutěže APEK E-commerce Awards 2014 přináší ve svém finále souboj tří členů APEK, které na základě došlých nominací vybrala odborná porota. Ta volila z přihlášených projektů s cílem určit ty nejzajímavější, které na český e-commerce trh přinesly novinky či byly v průběhu posledních dvanácti měsíců inovativní ve svém rozvoji. O konečném vítězi soutěže, který se tak kvalifikuje jako zástupce České republiky na Global E-commerce Summit 2015 v Barceloně, rozhodnou posluchači letošního E-Business Fora. Všechny tři nominované projekty se postupně představí v hlavním sále. Následovat bude hlasování pomocí hlasovacích lístků, které účastníci EBF obdrží. Finalisté APEK E-commerce Awards 2014 Audio Partner s. r. o. – projekt Kytary.cz Dr. Pilulka s.r.o. – projekt Pilulka.cz Twisto Payments a.s. – projekt Twisto.cz

11:20 - 11:40
Česká e-commerce z pohledu zákazníka

Opravdu je u nás zákazník na prvním místě?

11:45 - 12:05
Jak podnikat a být konkurenceschopný na polském e-commerce trhu

Prezentace Vás seznámí s charakteristikou polského e-commerce trhu, s chováním internetových uživatelů a ukáže Vám současné hlavní trendy. Seznámí Vás se znalostmi, které jsou klíčové k úspěšnému otevření e-shopu v Polsku a představí Vám hojně využívané nástroje, bez kterých je těžké zůstat konkurenceschopný. Prezentace bude v anglickém jazyce bez tlumočení.

12:10 - 12:30
Plánování Vaší „připojené“ zákaznické cesty: Programatické trendy

Pro prozákaznicky orientované marketéry přináší programatický nákup mnohem víc než automatizaci. Pomáhá značkám a obchodníkům, aby jejich digitální displayové strategie nebyly pouze bezhlavým retargetingem. Reálná příležitost pro daty-řízenou displayovou reklamu pochází z využití skutečně individualizovaného marketingu, dosažením zákazníků kdekoliv a na jakémkoliv zařízení s vysoce personalizovanou displayovou reklamou. Žádný jiný online kanál nenabízí marketérům možnost personalizovat každý aspekt marketingového plánu – od produktu a zpráv, přes cenu a propagaci, po umístění a načasování – tedy každou zákazníkovu pozici během nákupního procesu. Ve své prezentaci bude výkonný ředitel společnosti Sociomantic pro region střední a východní Evropy sdílet aktuální klíčové trendy v oblasti programatické personalizace: získávání, přiřazení, loajalitu, mobilní technologie a web2store. Navíc se podělí o své praktické zkušenosti z blízka i daleka, které Vám pomohou využít Vaše first-party data k vytvoření udržitelných vztahů s Vašimi nejlepšími zákazníky a budoucími zákazníky. Prezentace bude v anglickém jazyce bez tlumočení.

12:30 - 13:30
OBĚD

OBĚD

13:30 - 13:45
VotočVohoz v českém i mezinárodním kontextu

Lukáš ve svém příspěvku seznámí posluchače se vznikem a vývojem jedné z největších světových platforem pro P2P obchod s oblečením Vinted a jeho české lokalizace VotočVohoz. Zvláštní pozornost bude věnovat spolupráci se službou mojeID.

13:50 - 14:00
Balikobot.cz

Představení technologického agregátoru přepravních služeb v ČR po kterém každý nejen střední e-shop (za)touží. Na přednášce se dozvíte, jak lze provozovat e-shop bez nutnosti přihlašování se do administrací přepravních služeb, bez nutnosti ručního vypisování přepravních štítků a archů a zároveň jak mít okamžitý přehled o zásilkách zákazníků.

14:05 - 14:15
Růžový slon - milion orgasmů

Prodávat erotické pomůcky není žádná sranda. Co to obnáší? Kdo je kupuje? A jak děláme marketing v e-shopu ruzovyslon.cz?

14:20 - 14:40
Slepé uličky na cestě k personalizaci

Aneb od trendů zpět do reality. Kam až jste došli na cestě k personalizaci vašeho e-shopu? Podařilo se vám alespoň část neustále omílaných trendů převést do každodenní praxe? Nebo bloudíte už v základních implementacích? Nabízíme kompas v podobě našeho příběhu, jak v personalizaci rosteme z plínek a snažíme se dohnat svět. Načrtneme ekosystém personalizačních nástrojů a přidáme pár konkrétních čísel jako výsledků z praxe.

14:45 - 15:05
Chcete vyšší konverze? Zkuste porušit pravidla

Pro každý e-shop neplatí stejná pravidla, která zvýší konverze. Pokusíme se prolomit tato dogmata na reálných příkladech a ukážeme si, jak v rámci zvyšování konverzí přemýšlet.

15:10 - 15:30
COFFEE BREAK

COFFEE BREAK

15:30 - 15:50
Nové příležitosti a inspirace služeb ze zahraničí

Ukázky nových zahraničních služeb, online služeb, aplikací a moderních technologií, které pomáhají zahraničním internetovým obchodníkům získávat nové zákazníky a zvyšovat tržby.

15:55 - 16:15
Bez retailu Váš online nepřežije

Jak pomohl online k úspěchu retailu (case study). Přežije online bez retailu? Proč se online na zákazníka neusměje? „Onlineový retail“ nejsou jen osobní odběry. Víte, jak postavit plnohodnotný retail v kamenné pobočce za minimální náklady? Je možné nabídnout plnohodnotný retail u zákazníka doma? Pohodlněji už to nejde… Průnik onlinu a retailu ovlivňuje naše vnímaní už dnes.

16:20 - 16:40
Český Košík Roku. Jsou nákupní košíky u nás pro lidi nebo pro roboty?

Cítíme, že nákupní košík je nejcitlivější místo pro úspěšnost nákupu online. 7 z 10 lidí v ČR nedokončí objednávku. Lidé přerušují nákup mezi vložením do košíku a tlačítkem „dokončit“. Skoro to vypadá, jako by byly nákupní košíky „děravé“ nebo jim „upadávalo držadlo“ Odhalením všech slabých míst nákupního košíku bychom tento stav rádi změnili. Cílem prvního ročníku je najít a ocenit ty e-shopy, které mají nejpřívětivější nákupní košíky z pohledu koncového zákazníka, a zároveň stanovit metriku pro hodnocení nákupních košíků. O nejlepších košících rozhodne odborný panel předních expertů na online nakupování.

16:45 - 20:00
After party

After party

Tomáš Braverman

Tomáš  Braverman

V čele Heureka Group působil Tomáš 10 let. Za tu dobu se mu podařilo společně s kolegy vytvořit z lokálních srovnávačů cen největší e-commerce platformu v regionu CEE a byznys Heureky tak zdesetinásobit. Před svým nástupem do Heureky působil ve společnosti Internet Retail, která provozuje internetový obchod Kasa.cz a Hej.sk, kde zastával místo výkonného ředitele pro Slovensko a Polsko. Ve volném čase se věnuje rodině, velmi rád vaří a sportuje. Nyní působí jako poradce pro board Heureky.

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr

Tomáš Čupr je zakladatelem několika významných českých projektů. V roce 2010 založil společnost Slevomat, v roce 2012 DámeJídlo.cz a v roce 2014 Rohlik.cz, kterému se dnes věnuje naplno. Působí jako partner v investiční skupině Enern či investor ve společnosti Twisto.cz.

Josef Aujezdský

Josef Aujezdský

JUDr. Josef Aujezdský - Absolvent Právnické fakulty Univerzity Karlovy se ve své praxi věnuje zejména právní úpravě nehmotných statků (se zaměřením na autorské právo, ochranné známky, doménová jména a ochranu databází), obchodním závazkovým vztahům (včetně nekalé soutěže) a právním aspektům podnikání v prostředí internetu. K těmto otázkám se pravidelně vyjadřuje také v médiích. V rámci své činnosti pro advokátní kancelář MKA Nosko je mimo jiné autorem APEK Vzorových obchodních podmínek, které APEK poskytuje na svých webových stránkách obchodníkům volně k využití pro jejich e-shopy.

Michal Horák

Michal Horák

Michal Horák je ředitelem rodinné internetové agentury PeckaDesign, kterou spoluzakládal se svou ženou Katkou v roce 1998. Předtím studoval produktový design na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně, původním vzděláním je tedy designér. V současné době se kromě řízení firmy věnuje konzultacím pro významné klienty; jeho nejoblíbenější činností je radit provozovatelům e-shopů, co dělat lépe. Tam také zúročuje zkušenosti s provozem vlastního e-shopu s designovým nábytkem a doplňky: DesignVille.cz.

Filip Dřímalka

Filip Dřímalka

Intenzivně se věnuje vzdělávání marketérů a zavádění nových technologií, aplikací a outsourcingu pro zjednodušení práce. V ČR vede několik projektů, mezi něž patří Easytask.cz nebo Know-how-klub.cz a konzultantskou firmu, která pomáhá společnostem z CZ TOP 100. V zahraničí se věnuje aktivitám spojených s evropským inkubátorem Deutsche Telekom – Hub:raum, v rámci kterého mentoruje zajímavé technologické startupy, přednáší na evropských konferencích a realizuje workshopy týkající se business developmentu, marketingu a growth hackingu. Je autorem českého dodatku ke knize Startup za pakatel a své know how také sdílí v podnikatelských akcelerátorech ČVUT Inovajet, T-Mobile Rozjezdy, VŠB Greenlight a StarCube.

Adam Durčák

Adam Durčák

Adam Durčák už 12 let prodává vibrátory. Založil a vede sexshop Růžový slon. Ví, že nudný sex je zabiják každého vztahu. Proto v čele zapáleného týmu usilovně hledá vše, co dokáže oživit stereotypní sex.

Hana Friedlaenderová

Hana Friedlaenderová

Hana vystudovala Matematicko-fyzikální fakultu Univerzity Karlovy. V roce 1994 nastoupila do společnosti MEDIAN, kde měla na starosti MEDIA PROJEKT, největší mediální výzkum v těchto letech. Od roku 1996 pracovala jako vedoucí oddělení Mediálních výzkumů. Spolu s doc. Milanem Tučkem CSc. vydala několik publikací z oblasti životního stylu české populace: Češi na prahu nového tisíciletí (Slon, 2000), Evropa na prahu sjednocení (MEDIAN, KMR 2001), Jak se máte Slováci, ako sa máťe Česi? (Praha, MEDIAN 2003). V roce 2006 nastoupila do společnosti MEDIARESEARCH. V současné době pracuje v sekci obchodní, jako Research and Insights Manager.

Mateusz Gordon

Mateusz Gordon

Mateusz Gordon pracuje ve společnosti Gemius jako e-commerce expert od března 2012 – má rozsáhlé znalosti o chování, potřebách a preferencích on-line zákazníků. Mimo jiné se specializuje na metody zlepšování businessu v e-commerce segmentu, jak na strategické úrovni, tak na úrovni vytváření vhodných nástrojů pro jeho implementaci. Kromě toho poskytuje poradenské služby v oblasti on-line prodeje a marketingu. Své odborné znalosti získal během svého pracovního působení v FM Logistic Polska, v Unileveru či L'Oréalu. Byl také zaměstnán jako marketingový ředitel v mLife, kde byl u zrodu on-line a telekomunikační průmyslu. Vystudoval ekonomickou školu ve Varšavě a svá studia zakončil "European Business Course", jednoletým Philip manažerským programem.

Michal Hanáček

Michal Hanáček

Michal má za sebou bohaté zkušenosti s provozem online projektů a internetového marketingu v oblasti prodeje produktů a služeb na internetu v ČR a střední Evropě. Stál u zrodu holdingu Pilulka Lékáren, kde se za 4 roky podařilo vybudovat firmu s působností v ČR a SR s více než 250 zaměstnanci a obratem ve vyšších řádech stovek milionu korun.

Zbyněk Hraše

Zbyněk Hraše

Na českém IT trhu se pohybuje již 13 let. Od roku 2007 pracuje ve společnosti Etnetera, kde se zaměřuje na vedení projektů pro významné klienty (např. Fortuna, Datart). Aktuálně je šéfem produktové divize se specializací na personalizaci a zátěžové testování. Je ženatý, má dvě dcery, aktivně sportuje (maratonec a ironman).

Jan Jírovec

Jan Jírovec

Jan Jírovec se v prostředí internetu a softwaru pohybuje více než dvanáct let. V minulosti působil v segmentu finančního softwaru ve východní Evropě a severovýchodní Asii jako Business development Manager. Později rozvíjel platební bránu PayU na českém a slovenském trhu. Do skupiny Rockaway přišel z pozice šéfa Allegro Group CZ. V Rockaway se Jan stará o naplňování dlouhodobé vize a řízení strategických aktivit, současně se ujal vedení projektu E-commerce Holding.

Martin Kasa

Martin Kasa

Martin Kasa založil v roce 1999 jeden z prvních e-shopů v České republice při studiu na VŠ - Kasa.cz. Mimo několika investic, založil v roce 2013 společnost Pilulka, která se stala jednou z největších lékárenských sítí v ČR. Je předsedou předsednictva Asociace pro elektronickou komerci.

Simona Kijonková

Simona Kijonková

Simona Kijonková je známá podnikatelka, vizionářka a investorka do start-upů. Je považována za první dámu e-commerce v České republice. V roce 2010 založila společnost Zásilkovna a během deseti let z ní vybudovala mezinárodní logistickou firmu s obratem téměř 1,3 miliardy korun. Aktuálně stojí v čele holdingu Packeta, což je deset firem, kam spadá i česká Zásilkovna a řídí více než 1000 zaměstnanců. Za svoji podnikatelskou a inovativní činnost získala řadu ocenění. Získala titul EY Podnikatel roku 2017 Hlavního města Prahy, v roce 2019 zvítězila v žebříčku TOP Podnikatelka roku 2018 vydavatelství Economia. Již řadu let se pohybuje na předních příčkách žebříčku nejvlivnějších žen Forbes. Ten ji v roce 2016 umístil na svoji titulní stranu, podruhé pak v červnu 2019. O problematice e-commerce přednáší, vysvětluje v médiích, i na řadě oborových akcí, z nichž mnoho také pořádá. Simona se zabývá také investicemi do start-upů především z oblasti ecommerce. SizeID.com je technologický projekt řešící velikosti při nákupu oblečení online a Robeeto je P2P komunitní platforma zprostředkující služby online. Spoluvlastní také IT firmu MYPS. Tato energická podnikatelka se ve volných chvílích věnuje svým třem dětem, sportu a cestování.

Milan Kučera

Milan Kučera

Již třetím rokem působí v Aukru, na pozici výkonného ředitele od roku 2013. V minulosti zastával regionální pozici Business Analyst CEE v globální e-commerce skupině Allegro, šest let pracoval jako auditor a konzultant pro společnost Deloitte Czech Republic nebo jako projektový manažer ve společnosti Euronics. Vystudoval ekonomii na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Jeho životním krédem je - nebát se nových výzev a dělat věci naplno. Pokud zrovna nepracuje, jezdí na snowboardu nebo běhá.

Jan Kvasnička

Jan Kvasnička

Honza svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky "Nenuťte uživatele přemýšlet". Aktivní blogger a blázen do stálého vzdělávání.

Josef Matějka

Josef Matějka

osef Matějka, český podnikatel a internetový vizionář, stál na přelomu let 1998 a 1999 u zrodu elektronického obchodování v Čechách, když spustil první verzi svého vlastního internetového obchodu CZC.cz (tehdy ještě pod názvem Czech Computer). Po jeho prodeji se prostřednictvím firmy Nextech Ventures začal věnovat investicím do nadějných startupů.

Petr Matoušek

Petr Matoušek

Ve funkci marketingového ředitele e-shopu Mall.cz působí druhým rokem. Matoušek je bývalým ředitelem online divize Ringieru, šéfem produktů v Centrum Holdings či iDNES.cz.

Jiří Navrátil

Jiří Navrátil

Na internetovém trhu se pohybuje od roku 1997. Podílel se na formování společnosti LMC, která je jedničkou na trhu e-recruitmentu a provozuje služby jobs.cz a prace.cz. Před šesti lety Jiří nastoupil do společnosti DATART, kde je zodpovědný za elektronický obchod v Čechách a na Slovensku. Jiří vystudoval VŠE v Praze a je členem internetové komunity společnosti KESA – matky DATARTu.

Marek Prokop

Marek Prokop

Marek Prokop je podnikatel a konzultant v oboru internetového marketingu, tvorby webů a SEO. Napomohl vzniku několika známých projektů a firem (Dobrý Web, H1.cz) a nyní se naplno věnuje společnosti PROKOP software, kterou založil v roce 1993. Provozuje e-zin Sova v síti, píše blog o webových aplikacích Všemi Osmi, je autorem knihy CSS Kaskádové styly pro webdesignéry a publikuje články v různých odborných médiích. Patří mezi nejvýznamnější osobnosti českého internetu

Ondřej Raška

Ondřej Raška

Ondřej Raška propadl internetu před 15 lety. V roce 2000 založil s Michalem Jirákem, Tomášem Matějčkem a Milanem Zemánkem MITON. Klasicky na začátku každý řešil všechno od mytí hrnků až po strategický plán. Ondra tíhnul k technologiím a vývoji. Jeho dítětem z této doby je Stable.cz a první phpko Stahuj.cz. Aktuálně je MITON holdingová společnost, která se soustředí na oblast customer internet v CEE. Má prsty například v projektech Heureka, Hotel.cz, Slevomat, Pixmac nebo Twisto. Ondra vystudoval fakultu Informatiky a statistiky na VŠE. Hraje squash, florbal a golf mu vůbec nejde.

Martin Rozhoň

Martin Rozhoň

Martin Rozhoň, dlouholetý člen předsednictva APEK, založil na začátku své on-line kariéry nekomerční portál o zdraví Celostnimedicina.cz. Následně pro jeho financování otevřel internetový obchod Prozdravi.cz a pak následovaly další e-shopy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Krasa.cz či Sperky.cz. Původní společnost NATURAL MEDICAMENTS s.r.o. v roce 2008 transformoval na VIVANTIS a.s., pod jejíž hlavičkou internetové obchody fungují dosud jako součást Ecommerce Holding. A jaké je motto Martina Rozhoně? "Úspěch je dělat to, co mě nejvíce naplňuje, jak nejlépe umím..."

Jiří Schejbal

Jiří  Schejbal

Jiří Schejbal vystudoval softwarové inženýrství na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, ale IT odvětví se věnuje již od svých raných teenagerských let. V Alza.cz začal působit hned po škole v roce 2010, kde si prošel pozicemi programátora, analytika, projektového managera a týmového vedoucího. V současné době působí na pozici Vedoucího vývoje IS a vede tým 20 IT specialistů všeho druhu. Ze své pozice určuje strategii a směr vývoje celopodnikového informačního systému, který řídí veškeré firemní procesy.

Jiří Suchý

Jiří Suchý

Jirka má na starosti realizační tým Dobrého webu. Stará se o to, aby klienti byli spokojeni s kvalitou odvedené práce i s profesionalitou spolupráce. Řídí, vymýšlí a realizuje strategické projekty pro naše klíčové klienty. Jirka má dlouholeté zkušenosti s online marketingem a úspěšnými redesigny. Jím vedený redesign stránek O2.cz přinesl výrazné obchodní výsledky, vyšší spokojenost zákazníků a v neposlední řadě první místo v soutěži WebTop100. Ve společnosti LMC se účastnil iniciativy zavádění principů uživatelské přívětivosti, v rámci které vedl a rozvíjel tým UX specialistů, výzkumníků a designérů. V roli nezávislého konzultanta získal zkušenosti s klientským přístupem a s tvorbou digitálních strategií pro komplexní online projekty.

Martin Šauer

Martin Šauer

Martin vystudoval ekonomickou fakultu na ČZU v Praze. Následně pracoval 3 roky ve Srovname.cz, třetím největším srovnávači cen na českém trhu. Nyní vede tým stojící za projektem Balikobot.cz, který si klade za cíl ulehčit e-shopům život při expedici zásilek. Ve své přednášce Vám představí právě tento projekt.

Jiří Štěpán

Jiří Štěpán

Absolvent fakulty elektrotechnické ČVUT, obor výpočetní technika. Do společnosti ET NETERA nastoupil v roce 1998 na pozici vývojáře WWW aplikací. Od té doby postupně pracoval jako project manager, analytik, obchodník a konzultant na řadě projektů pro klíčové zákazníky. Nyní vede oddělení client solutions. Mluví anglicky, německy a rusky. Aktivně se věnuje vytrvalostním sportům, cyklistice a asijským bojovým uměním. Miluje vysokohorskou turistiku, sci-fi a divadlo. Je ženatý a má dvojčata.

Karel Ttusťák

Karel Ttusťák

Karel Tlusťák založil brněnskou firmu Business Factory, která vyvinula pokročilou reklamní platformu pro Facebook reklamu: ROI Hunter. Patří jako první ve střední a východní Evropě mezi certifikované Facebook marketing partners. Business Factory také dlouhodobě spolupracuje s velkými mediálními domy a řídí výkonnostní kampaně ve 20 zemích po celém světě. ROI Hunter má pobočky v Brazílii, Dubaji a Polsku.

Lukáš Vala

Lukáš Vala

Lukáš stál v začátcích mezinárodního internetového projektu Vinted, pro nějž v lednu 2011 otevřel český trh založením dceřiného portálu votočvohoz.cz, který se pod jeho vedením stal v Čechách jedním z největších webů změřených na peer-to-peer obchod s oblečením a doplňky.

Jan Vetyška

Jan Vetyška

Jan je od roku 2006 výkonným ředitelem Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Ze své pozice se tak stará se o rozvoj české ekomerce. Kromě servisu pro členy APEK ho zajímají i online marketingové trendy a internetový byznys jako celek.

Maciej Wyszynski

Maciej Wyszynski

Mac uplatňuje v úspěšném start-upu sociomantic labs své dlouholeté zkušenosti z online marketingu, international business development a budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Jeho poslední pozice byla nezávislý konzultant v oblasti vstupu zahraničních projektů na polský trh. Předtím například otevíral pobočku zanox v Polsku v roce 2008, jako její šéf a ještě dříve pracoval v eBay v Berlíně.

Václav Štrupl

Václav Štrupl

Lukáš Hurych

Lukáš Hurych
Kongresové centrum U Hájků
Na Poříčí 42
Praha 1