Zaslání dotazníků zákazníkům dle GDPR? APEK požádal ÚOOÚ o vyjádření, úřad chystá upřesnění pro e-shopy

Publikováno: 22. květen 2018

Musíme mít dle GDPR zvláštní souhlas pro zasílání dotazníků za účelem hodnocení nákupu v našem e-shopu? Co když za nás dotazník posílá jiný subjekt? Stačí zákazníka informovat, platí opt-in nebo opt-out? Celou řadu takových dotazů přináší blížící se účinnost obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR General Data Protection Regulation) ze strany provozovatelů internetových obchodů. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se proto rozhodla obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), aby do rozdílných právních názorů vnesl jasno.

„APEK s ÚOOÚ pravidelně komunikuje. Již v minulosti jsme otázku rozesílání dotazníků dalšími subjekty, tedy zpracovateli osobních údajů, s úřadem neformálně diskutovali. Vzhledem k aktuální situaci, kdy existují protichůdné postoje nejen významných subjektů na poli cenových srovnávačů, jsme si dovolili požádat ÚOOÚ o oficiální vyjádření,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „V současné chvíli jsme se dozvěděli, že Úřad pro ochranu osobních údajů opravdu konkrétní vysvětlení připravuje a bude brzy zveřejněno.“

APEK i nadále zastává postoj, podle kterého by neměl být zvláštní souhlas zákazníků se zasíláním dotazníků s hodnocením potřebný. Je však nutné vnímat, že právní výklady se často liší a pohled ÚOOÚ tak bude pro českou e-commerce klíčový. O tomto důležitém bodě bude APEK své členy co nejdříve informovat.