Vánoce se blíží, v e-shopech začíná hlavní sezona. Češi letos za dárky utratí na internetu přes 25 miliard Kč

Publikováno: 19. listopad 2015

Vánoce jsou za dveřmi a nakupování dárků se dostává do popředí zájmu. Stejně jako v loňském roce bude velká část splněných přání zajištěna pomocí internetových obchodů. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekává, že v průběhu vánoční sezony utratí Češi v domácích e-shopech více než 25 miliard korun.

Růst tržeb zaznamenávají internetové obchody již od září, v listopadu a prosinci však obraty dosahují vrcholných čísel. „Stejně jako v roce 2014, také letos řada nakupujících dává přednost e-shopům a s nimi souvisejícímu pohodlí. Oproti loňským Vánocům očekáváme další nárůst online prodejů alespoň o 20 %,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává „Nakupující ve věku do 34 let s přístupem k internetu objednají v e-shopech dokonce nadpoloviční většinu dárků.

Hlavní nápor internetové obchody ještě čeká – vrchol nákupů přijde mezi 7. a 20. prosincem. Jen v těchto dvou týdnech by měl online obrat dosáhnout celkem téměř 6 miliard Kč. „Celkem letos Češi nakoupí v našich e-shopech za více než 25 miliard korun. Věřím ale, že by i tato částka mohla být překonána,“ říká Jan Vetyška.

A jaké zboží budeme letos na internetu nakupovat nejčastěji? „Stále více platí, že na internetu můžete koupit prakticky cokoli. Zákazníci se nakupování v českých e-obchodech nebojí, takže do nich budou směřovat i pro levnější zboží. Předpokládáme ale, že dominovat budou opět hračky, oblečení a elektronika – především chytré telefony. Populární jsou dlouhodobě také parfémy a zboží pro zdraví a krásu obecně,“ uzavírá Vetyška.

Nenastane-li nečekaná přírodní kalamita, měli by internetové obchody zvládnout doručit zboží objednané ještě v pondělí 21. Prosince. APEK nicméně doporučuje využít s ohledem na vytíženost dopravců spíše dřívější termíny. Při včasné objednávce nakupující předejdou případným stresovým situacím, aby dárky byly pod vánočním stromečkem včas.