V pondělí 10. prosince přijde vrchol vánočních prodejů na internetu. Obraty mohou přesáhnout miliardu korun za den

Publikováno: 06. prosinec 2018

Štědrý den se nezadržitelně blíží a podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by měl již v pondělí 10. prosince nastat vrchol prodejů vánočních dárků po internetu. České e-shopy by společně v tento den měly dosáhnout na celkový obrat přesahující 1 miliardu korun.

Příští týden bude v e-shopech ve znamení celoročně nejvyšších tržeb

Nákup alespoň části vánočních dárků po internetu plánuje 86 % českých uživatelů internetu. A nejvíce z nich odešle svoje objednávky v příštím týdnu, tedy od 10. do 17. prosince. Jen během tohoto období by měly obraty e-shopů atakovat až 5 miliard korun.

Internetové obchody čeká sedm dní, během kterých dosáhnou v průměru až trojnásobku obvyklých prodejů. Oproti loňskému roku čekáme během Vánoc nárůst on-line prodejů o přibližně 16 %. To by v konečném zúčtování mělo za celé předvánoční období znamenat více než 44 miliard korun, tedy třetinu celého roku. Z toho maximálních hodnot dosáhne právě následující týden,“ komentuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Tradičním vrcholem by pak mělo být pondělí 10. prosince. Také v následujících dnech budou zákazníci zasílat objednávky ve velkém, a tak můžeme znovu očekávat rekordní výsledky.

Nejčastěji plánujeme v e-shopech utratit mezi 2 a 5 tisíci korun

V tradičním předvánočním výzkumu se APEK ptal více než 1000 respondentů na to, kolik plánují o Vánocích v internetových obchodech utratit. Nejčastější odpovědí, kterou čeští uživatelé internetu uváděli, bylo rozmezí 2 až 5 tisíc korun. Takovou sumu plánuje vydat 39 % respondentů. Mezi 1.001 a 2.000 Kč se pak chystá v e-shopech utratit 22 % Čechů, vyšší útraty mezi 5.001 a 10.000 pak předpokládá dalších 19 %.

Nákupy on-line rostou v absolutních číslech každoročně a také aktuální vánoční výzkum potvrdil, že naši zákazníci se chystají opět utrácet na internetu o něco víc. Zatímco v roce 2014 chtělo nakoupit vánoční dárky v hodnotě mezi 5 a 10 tisíci v e-shopech 14 % respondentů, letos je to o 5 procentních bodů víc,“ doplňuje Jan Vetyška.

Nejvíce budou na internetu utrácet zákazníci z věkové kategorie 35 – 44 let. 24 % z nich plánuje v e-shopech nakoupit za 5 až 10 tisíc, 11 % vydá dokonce více než 10 tisíc korun. Naopak nejméně podle očekávání zaplatí za dárky v on-line obchodech ti nejmladší. V kategorii do 24 let hned 30 % respondentů utratí za dárky na síti od 500 do 1000 korun.