Právní vyjádření pro členy APEK v roce 2018? Záruka, cookies či předání zboží spotřebiteli

Publikováno: 07. prosinec 2018

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) pro své členy v průběhu roku 2018 opět nechala průběžně zpracovat odborné odpovědi na nejzajímavější právní dotazy. Stejně jako další zajímavé materiály mohou tato právní vyjádření najít členové APEK v členské zóně webu apek.cz. Letos jsme se mimo GDPR věnovali například právům a povinnostem spotřebitelů při přebírání zboží, cookies nebo záruce u zboží, které obchodník poskytne kupujícímu jako dárek.

Odpovědnost za vady zboží poskytovaného zdarma

Ve vyjádření se dozvíte, jak je to se zárukou za zboží, které poskytnete svým zákazníkům jako dárek či s výraznou slevou. Jaký je rozdíl u zboží, které zašle e-shop zcela zdarma a nebo třeba za jednu korunu? To mohou členové APEK najít podrobně v právním vyjádření.


Problematika ukládání tzv. cookies

Vyjádření na téma ukládání cookies je rozsáhlejší s ohledem na poměrně širokou škálu variant, které v tomto případě mohou nastat. Věnuje se pouze zákonným povinnostem, nikoli dalším vztahům (v minulosti například zvláštní podmínky Google). V závěru dokumentu jsou přehledně popsány jednotlivé možnosti a z nich vyplývající nezbytné náležitosti e-shopu.

Přechod nebezpečí škody na věci dodávané spotřebiteli prostřednictvím dopravce

Tématu povinností spotřebitele při přebírání zboží od dopravce jsme se věnovali také v rámci srpnového právního oběžníku. Právní vyjádření přináší podrobnější pohled na to, co může obchodník požadovat po spotřebiteli ve vztahu k dodání zboží dopravcem.