Internetové obchody stále vítězí u zákazníků hlavně cenou

Publikováno: 27. listopad 2013

Praha 27. listopadu 2013 – Nákup na internetovém obchodu má oproti kamennému jako hlavní důvod nižší ceny a možnost objednání zboží kdykoliv. Recenze a hodnocení ostatních uživatelů nehrají až tak velkou roli ve výběru internetových místo kamenných obchodů, u samotných internetových nákupů ale významnou roli hrají. Plyne to z výzkumu společnosti MEDIARESEARCH pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK, www.apek.cz).

Při rozhodování mezi nákupem v internetovém nebo kamenném obchodu hrají hlavní roli (32 %) výhodnější ceny. S 19 % následuje možnost objednání zboží kdykoliv. Výhodou (pro 18 % dotazovaných) je i snadné srovnání nabídky jednotlivých obchodů.

Výhody internetového nakupování jsou Čechům zřejmé. V začátcích nakupující na Internet opravdu přilákaly nejnižší ceny a tento důvod stále vede. Postupem času se důležitějšími stávají i další výhody ať už úspora času v kombinaci s možností dodání kdykoliv nebo třeba možnost jednoduchého srovnání několika nabídek různých obchodů,” říká Jan Vetyška výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Nejčastěji (stejně jako v loňském roce) zákazníci při nakupování na Internetu nejprve navštíví známý e-shop, se kterým mají dobrou zkušenosti. Druhou nejčastější strategií je vyhledávání zboží v rámci vyhledávačů a porovnávání nabídky na webech různých obchodů.

Nakupující na Internetových obchodech oceňují i úsporu času (17 %), pohodlné dodání domů či do kanceláře (8 %). Pouze jedno procento nevnímá žádné výhody nákupu na e-shopu oproti kamennému obchodu.

Zajímavé je, že pouze 3 % vidí jako výhodu možnost podívat se na hodnocení kvality nabízených produktů ostatními uživateli a ještě méně, 1 %, hodnocení spolehlivosti obchodů ostatními uživateli.

Recenze ostatních uživatelů ale při nákupu na Internetu často zohledňuje 33 % uživatelů, 47 % je zohledňuje občas, 15 % výjimečně a pouze 5 % nikdy. Aspoň občas se jimi tedy řídí 80 % zákazníků e-shopů.