Email Response Index (ERI) - E-komerce v ČR
Publikováno: 14. červenec 2005
Další oblastí aplikace měření Email Response Index společnosti United Interactive byly české e-komerce projekty – tedy projekty, které se zaměřují na poskytování zboží a služeb prostřednictvím internetu pro koncové zákazníky (B2C). Měření proběhlo ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK).
United Interactive představuje – v roce 2005 celkově již počtvrté - výsledky edice reportů Email Response Index (ERI). Email Response Index poskytuje relevantní informaci o tom, jak zodpovědně jednotlivé subjekty přistupují v rámci svých zákaznických center k problematice emailové komunikace se svými současnými či potenciálními zákazníky. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda-li testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jaká byla rychlost reakce a jaká byla kvalita odpovědi. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.
Sběr dat probíhal na přelomu května a června 2005, přičemž bylo testováno 28 subjektů provozujících elektronickou komerci v České republice.
Hlavní zjištění k sektoru E-komerce:
- průměrný ERI pro všechny testované e-komerce společnosti má hodnotu ERI=74,31
- u jednotlivých kategorií byl pak průměrný ERI následující:
- Cestovní kanceláře/agentury ERI=65,55
2. Student Agency
3. Čedok
- Společnosti obchodující s elektronikou ERI=80,67
2. HiFiShop
3. AZelektro
- IT společnosti ERI=76,81
2. Alzasoft
3. AutoCont
- Obchodní domy ERI=61,13
2. Korunka
3. Kosmas
- Prodej vstupenek ERI=87,39
2. Ticketstream
- celkově nejvyšší Email Response Index získaly společnosti TicketPro a Internet Mall (ERI= 93,3), následovány projektem Korunka (ERI=92,4) a Kosmas (ERI=85,7).
- nejslabším subjektem byla společnost Nákupní Dům (ERI=6,7), která odpověděla pouze na jeden dotaz.
- Nejsilnějším oborem mezi testovanými projekty představovaly společnosti umožňující on-line nákup a rezervaci vstupenek (ERI=87,4).
- na dotaz v anglickém jazyce zareagovala zhruba polovina dotazovaných společností.
„Jestli existuje oblast, ve které by měl zákaznický servis prostřednictvím emailu perfektně fungovat, pak je to právě oblast e-komerce. A jak je patrno z výsledků studie, mají ještě mnozí čeští provozovatelé on-line obchodů co zlepšovat…“, dodává Martin Hošek z United Interactive.
„Čeští zákazníci si již zvykají nahrazovat telefon elektronickou poštou a očekávají přiměřeně rychlou a kvalitní odpověď,“ říká Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci. „Výsledky měření proto přicházejí ve správnou chvíli a mohou obchodníkům pomoci v přípravě na nadcházející hlavní nákupní sezonu.“
Příloha:
Pořadí | Název společnosti | ERI Index SCORE |
1. | Internet Mall | 93,28 |
2. | TicketPro | 93,28 |
3. | Korunka | 92,44 |
4. | Kosmas | 85,71 |
5. | Elektrosvet.cz | 84,87 |
6. | Mironet | 82,35 |
7. | HiFiShop | 81,51 |
8. | Ticketstream | 81,51 |
9. | GTS international | 81,09 |
10. | Alzasoft | 80,25 |
11. | AZelektro | 78,99 |
12. | Shop.cz | 78,15 |
13. | Student Agency | 77,31 |
14. | eProton | 77,31 |
15. | Čedok | 76,89 |
16. | Zájezdy.cz | 76,47 |
17. | Letuska.cz | 75,63 |
18. | AutoCont | 75,63 |
19. | Dell | 75,63 |
20. | Kasa | 73,11 |
21. | Net Travel | 71,43 |
22. | Hewlett-Packard | 70,17 |
23. | Eva.cz | 63,03 |
24. | Obchodní-dům.cz | 63,03 |
25. | InternetShops | 59,66 |
26. | Multimarket | 59,66 |
27. | 123Shop | 58,82 |
28. | Nákupní dům | 6,72 |
Informace o United Interactive
United Interactive je subjektem provádějícím průzkum a poskytující poradenské služby v interaktivním prostředí s využitím svých výzkumných nástrojů, ale i ostatních výzkumných technik. United Interactive disponuje týmem s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti on-line služeb, interaktivním marketingem, službami podnikové on-line infrastruktury a svým klientům pomáhá nejen v budování vztahů ke svým zákazníkům s využitím internetu.
Kontaktní údaje:
United Interactive s.r.o.
Národní 11
110 00 Praha 1
MgA. Martin Hošek, M.B.A.
Tel., Fax.: 222 075 420
776 689 976
Email: hosek@unitedinteractive.cz
WWW: www.unitedinteractive.cz
Informace o APEK
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než dvou set firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Mezi členy patří největší české internetové obchody, které představují 60-70 % trhu, přední softwarové společnosti a finanční instituce. Více informací na www.apek.cz nebo telefonicky 224 916 514.