E-commerce Study 2023 je tu! Rozsáhlá studie české e-commerce je pro členy APEK ke stažení zdarma

Publikováno: 31. říjen 2023

Jak vnímají českou e-commerce její zákazníci? Jaký vliv na ně má aktuální ekonomická situace v ČR, jak vnímají vývoj na on-line trhu a co nakupují nejčastěji? To je jen několik otázek z mnoha, na které najdou čtenáři odpovědi v E-commerce Study 2023. Tradiční projekt Asociace pro elektronickou komerci (APEK), připravovaný ve spolupráci s agenturou Nielsen, přináší opět řadu zajímavých informací. Studie, která nabízí kromě hlavní textové části ještě další statistická data a segmentaci e-commerce zákazníků, je již k dispozici. Pro členy APEK je samozřejmě ke stažení zdarma, nečleni mají možnost si ji zakoupit.

Také letos, obdobně jako v předchozích letech, probíhal sběr dat ve dvou vlnách. „V červnovém výzkumu jsme se zaměřovali na aktuální otázky. Zajímalo nás například, jak Čechy ovlivňuje stále ještě poměrně vysoká inflace a nepříznivá ekonomická situace. V září jsme se pak věnovali otázkám, které jsou nedílnou součástí studie dlouhodobě. Díky tomu mají naši členové k dispozici informace jak k nejnovějšímu dění na trhu, tak i srovnání vývoje za řadu let,“ komentuje vydání E-commerce Study 2023 výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Výsledky studie ukázaly, že zákazníci opět zvyšují frekvenci svých on-line nákupů, což je příslibem pro pozitivní vývoj české e-commerce v následujících obdobích. „Pro mě osobně to je potvrzení, že jsme na dobré cestě zpět k růstu. Kladná hodnocení našich e-shopů ve studii tento předpoklad podporují,“ komentuje Jan Vetyška. A na jaké téma z rozsáhlé E-commerce Study 2023 by upozornil? „Zaujala mě část, ve které se studie věnuje generačním rozdílům. Například využívání jednotlivých sociálních sítí je velmi odlišné. Zatímco u nejmladší kategorie respondentů vede Tik Tok, u střední generace je to Facebook. Je důležité, aby české e-shopy věděly, kde mají své zákazníky hledat a kam správně zacílit svou reklamu.

Co vše E-commerce Study 2023 přináší?

Studie nabízí hlavní textovou část, ve které je okomentovaný výběr těch nejzajímavějších otázek a odpovědí. Na devadesáti stranách najdou čtenáři vše důležité, co potřebují o aktuálním stavu české e-commerce vědět. „Do studie se ale nevejdou úplně všechny informace. Proto opět připojujeme dvě statistické přílohy, které zahrnují kompletní výsledky výzkumů. Jsou rozděleny podle období sběru dat, tedy června a září. Jako bonus je pak tradičně třetí příloha, ve které se věnujeme segmentaci on-line zákazníků. Věříme, že i letos bude E-commerce Study velkým přínosem nejen pro naše členy a jejich podnikání,“ uzavírá Jan Vetyška.

Studii mohou členové APEK stahovat z členské zóny. Nečlenové mají možnost studii objednat prostřednictvím on-line formuláře.