E-Business Forum 2018 má za sebou 10. ročník, nejvýznamnější osobnosti české e-commerce se podělily o své zkušenosti

Publikováno: 26. září 2018

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) uspořádala jubilejní desátý ročník odborné konference E-Business Forum. Letošní ročník nabídl jak ohlédnutí za uplynulou dekádou, tak především vize do budoucna. Díky jedinečné skladbě řečníků měli účastníci možnost nahlédnout do pozadí příběhů těch nejúspěšnějších českých e-shopů a poučit se jak z pozitivních, tak i negativních zkušeností.

Úvodní slovo na konferenci obstaral tradičně výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Během něj se ohlédl za uplynulými deseti lety včetně úspěchů asociace – nárůst členů na současných více než 550, spolupráce se státní správou (například v oblasti EET či návrhů nových regulí EU), materiály pro členy (GDPR či studie) a také vzdělávání prostřednictvím seminářů a konferencí. „Letošní ročník byl pro nás speciální. Deset let konference bylo motivací pro sestavení neobvyklého programu, během kterého jsme dokázali na pódium pozvat nejvýznamnější osobnosti české e-commerce. Jsem opravdu rád a chtěl bych jim touto cestou ještě jednou poděkovat za to, že se konference zúčastnili,“ říká Jan Vetyška k programu EBF 2018.

V hlavním sále „Osobnosti e-commerce“ pak odstartoval úvodní blok programu Tomáš Braverman z Heureky se svým ohlédnutím za uplynulou dekádou prodejů po internetu. Na něj navázal předseda předsednictva APEK a CEO Pilulka.cz Martin Kasa, který shrnul řadu praktických zkušeností ze svého dvacetiletého podnikání. Na závěr pak Pavlína Louženská vyzpovídala v rozhovoru Josefa Matějku. Probrala s ním především období, ve kterém založil a řídil úspěšný e-shop CZC.cz.

Druhou část dopoledního programu EBF 2018 naplnily po krátké přestávce další tři přednášky. Nejprve dala do svých myšlenek na budoucí vývoj e-commerce nahlédnout Simona Kijonková ze Zásilkovny. Během druhé přednášky, plné zajímavých a praktických informací, nechal pod pokličku Alzy nahlédnout Tomáš Havryluk. Před obědem pak se svým o deset let mladším já o svém podnikání promluvil Tomáš Čupr, úspěšný CEO Rohlik.cz, který svou otevřeností opět strhl všechny posluchače v sále.

Odpolední program E-Business Fora 2018 byl rozdělen do dvou sálů. Zatímco v tom hlavním pokračoval program „Osobnosti e-commerce“, ve vedlejším jsme se věnovali „Trendům v e-commerce“. Z bohatého seznamu řečníků můžeme vyjmenovat například Jitku DvořákovouCZC.cz, která oslovila účastníky konference svojí originální přednáškou, nebo rozhovor Pavlíny Louženské se zakladatelem společnosti Vivantis Martinem Rozhoněm či přezentaci CEO Bonami Davida Šišky. Dále se v hlavním sále představili David Teodorescu (Fitbit), Michal Šmída (Twisto), Petr Svoboda (Shopsys) a Tomáš Huber s Martinem Wallnerem (Mixit).

V průběhu celé konference měli navíc účastníci možnost vidět připravená videa, na kterých se k tématům minulosti i budoucnosti e-commerce vyjadřovali další úspěšní podnikatelé z českého on-line byznysu.