Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024, rekordní byly především nákupy služeb

Publikováno: 17. září 2024

Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Jak dále vyplývá z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.

V červenci Češi na internetu rekordně utráceli za služby

Asociace se od začátku roku 2024 ptá internetových nakupujících, zda vůbec a případně kolik korun přibližně v daném měsíci utratili za zboží a kolik za služby, které objednali on-line. „Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ komentuje výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8 100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější.

Výdaje na zboží v e-shopech byly v létě také nadstandardní

Že se on-line prodeji po slabších letech opět daří, to potvrdil výzkum mezi spotřebiteli i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4 728 Kč (v červenci), resp. 4715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.

Češi nakupují v e-shopech rádi, o prázdninách obvykle vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ zhodnotil Jan Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňuje pravidelně každý měsíc. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1063 respondentů.