APEK připravil sérii článků s právní tématikou „Právo a e-shopy“, odstartují jej dnes Informační povinnosti

Publikováno: 15. říjen 2015

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) si za jeden ze svých cílů klade rozvoje české e-komerce jako celku. Proto se rozhodla připravit ve spolupráci s renomovanou advokátní kanceláří Mašek, Kočí, Aujezdský sérii článků, ve kterých na svých stránkách seznámí internetové obchody s jejich základními povinnostmi, které se vztahují k on-line prodeji zboží. Sérii startuje dnešní článek na téma „Informační povinnosti“.

Velmi často se setkáváme s výsledky kontrol internetových obchodů ze strany ČOI či dalších spotřebitelských organizací, ze kterých mohou spotřebitelé nabýt dojmu, že e-shopy ve velké míře podvádí své zákazníky. Při detailnějším studiu těchto výstupů jsme však zjistili, že se obvykle jedná o chyby spíše informativního rázu a ne o opravdové podvody na zákaznících, které by je jakkoli poškodily. Proto jsme se rozhodli připravit tuto sérii článků, ve které se zaměříme na nejdůležitější povinnosti, které internetovým obchodům vznikají v souvislosti s jejich podnikáním,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dále dodává: „Tímto krokem chceme mimo jiné doplnit náš dlouhodobý projekt APEK Vzorových obchodních podmínek, které jsou prodejcům zboží po internetu k dispozici zdarma na našich webových stránkách www.apek.cz.

Informační povinnosti – o čem musí zákazník vědět ještě před nákupem

Vůbec prvním článkem z celé série, který APEK dnes zveřejnil, se věnuje informačním povinnostem. Obchodníci prodávající po internetu totiž právě na tomto bodě velmi často pohoří. Přitom legislativa hovoří prostřednictvím občanského zákoníku či zákona o ochraně spotřebitele poměrně jednoznačně a informační povinnosti vyjmenovává. Patří mezi ně například informace o prodávajícím, způsobu platby a dodání zboží, o právech z vadného plnění, ale také o právu na odstoupení od smlouvy či také možnosti využití vzorového formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy.

Na dnešní článek navážeme dalšími důležitými tématy, jako obsah kupní smlouvy a obchodních podmínek, odstoupení od kupní smlouvy či záruka a reklamace. Věřím, že tento projekt v kombinaci s APEK Vzorovými obchodními podmínkami pomůže především malým a středním e-shopům se lépe zorientovat v platné právní úpravě,“ uzavírá Jan Vetyška.