APEK EVENT: Kam se ubírá personalizace v e-shopech?

Publikováno: 21. květen 2015

Ve středu 20. května proběhla další z řady akcích pořádaných pro členy APEK. Tentokrát se nejednalo o klasický seminář, ale o tematicky zaměřené odpoledne, během kterého měli účastníci možnost slyšet celkem šest přednášek a také velmi inspirativní panelovou diskuzi. To vše na ožehavé téma - personalizace v e-komerci.

Po uvítání členů, kterého se ujal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška, představil fungování personalizace na Slevomat.cz Jan Šromek. Největší slevový portál na českém trhu využívá pro komunikaci se zákazníky vlastní řešení, které dále rozvíjí. Jako druhý se představil Petr Kováčik, zástupce vyhledávače slev Skrz.cz. Na rozdíl od Slevomat.cz a Skrz.cz provozuje E-commerce Holding několik internetových obchodů se zbožím, a tak Vojta Roček přinesl do diskuze svojí přednáškou odlišný pohled na celou problematiku. A v první řadě svůj jednoznačný postoj - nechme řídit personalizaci v e-shopech algoritmy.

Po přestávce dostali prostor také zástupci společností, které nabízí prefabrikovaná řešení. Dominika Hejduková ze společnosti Gemius nejprve představila případovou studii Yves Rocher z Polska, na ní pak navázal Jakub Černý z Persoo. Ten společně s Jiřím Cafourkem prezentoval výstupy spolupráce Persoo s e-shopem Snowbitch.cz. Závěrečnou přednášku plnou otázek, které provozovatele e-shopů v personalizaci trápí, si připravil Filip Černý z Kytary.cz. Filip Černý prozradil, že v současné době "přešlapuje na místě", jelikož žádné z dostupných řešení není schopné zcela obsáhnout požadavky populárního muzikantského internetového obchodu s celou řadou specifik.

Do závěrečné panelové diskuze, kterou moderoval výkonný ředitel APEK Jan Vetyška, se pak velmi aktivně zapojili nejen přímí účastníci, ale také posluchači z řad členů Asociace. Velmi inspirativní debata přinesla řadu nápadů, ale možná ještě více otázek. Téma personalizace tak zjevně má v e-komerci velkou budoucnost, která je však zatím plná otazníků.

APEK EVENTU na téma Personalizace se zúčastnilo přibližně padesát posluchačů. Videozáznam z celé akce naleznou členové APEK v členské zóně webu apek.cz v sekci videa.