APEK EU Day - Tvrdá konkurence i zajímavé příležitosti, takový je e-commerce trh v Belgii

Publikováno: 15. květen 2019

Za podpory i účasti belgického velvyslance v ČR J.E.Grégoire Vardakis proběhl v Praze – Strašnicích APEK EU Day, během kterého se účastníci dozvěděli řadu zajímavých informací o nejen e-commerce trhu v Belgii. Akce proběhla ve spolupráci s vlámskou vládní agenturou Flanders Investment and Trade.

V rámci programu se účastníci dozvěděli to nejdůležitější o tom, v jaké situaci se nachází belgický trh, jaká pozitiva a negativa nabízí. „Internetové obchody v Belgii to nemají vůbec jednoduché. Jsou obklopeny těmi nejsilnějšími e-commerce hráči v Evropě – Německem, Nizozemím, Francií i Velkou Británií. Na druhou stranu právě tato poloha může být výhodná pro e-shopy, které hledají vhodné centrum pro svojí logistiku zaměřenou na západní Evropu,“ zhodnotil nejdůležitější informace výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Po úvodním slovu belgického velvyslance v ČR pana Vardakise představila nejdůležitější data o on-line obchodě výkonná ředitelka asociace BeCommerce Sofie Geeroms. Na ní navázala Caroline Levrau, která představila možnosti, jak využít podpory agentury Flanders Investment and Trade pro vstup na vlámský trh či spolupráci s belgickými společnostmi. Úvodní blok pak uzavřel Anton Delbarre ze sdružení COMEOS, jenž představil obvyklé chování zákazníka a zdůraznil například rozdíly ve vnímání společenské zodpovědnosti a ochrany životního prostředí při nákupech zboží.

 „V ČR už se také setkáváme s požadavky zákazníků a jejich tlakem na zodpovědný přístup obchodů k ochraně životního prostředí. V Belgii je však tento přístup především u střední generace přece jen o něco dál a může hrát důležitou roli při vstupu na tento trh,“ doplnil Jan Vetyška.

V závěrečném bloku se přednášky zaměřili především na možnou spolupráci českých e-shopů s belgickými společnostmi. „Jako základna pro logistiku v západní Evropě může být Belgie zajímavým místem. Jestliže naše internetové obchody  zvažují expanzi a doručování svého zboží do Francie i Německa, rozhodně stojí využití nabídky belgických společností za zvážení,“ okomentoval Jan Vetyška a celou akci na závěr zhodnotil: „Jsme velmi rádi, že se nám další EU Day podařilo připravit. Srovnání našeho a jakéhokoli zahraničního trhu nám přináší inspiraci a možnost expandovat mimo Česko. Věřím, že se nám již brzy podaří zorganizovat další obdobné akce.