Česká média o e-commerce
Ceny v e-shopech padaly celý rok, nejrychleji na konci
Kdo loni odložil nákup fotoaparátů, notebooku nebo televize na poslední tři měsíce roku, neprohloupil. Naopak, nejspíš i pár tisícikorun ušetřil. Vyplatil se v porovnání s předchozími měsíci i nákup parfémů.
České e-shopy v roce krize
V loňském roce se důsledky finanční krize nevyhnuly ani českým internetovým obchodům. Uživatelé více promýšleli koupi zboží a pečlivěji než kdy předtím, hledali nejvýhodnější cenu na trhu. Růst e-komerce se v roce 2009 výrazně zpomalil. Někteří provozovatelé hlásí pokles tržeb nebo jejich setrvání na úrovni roku 2008. Češi stále preferují…
Internetovým obchodníkům roste obrat
Lidé stále častěji nakupují zboží na internetu. Pro letošní vánoce očekávají internetové obchody nárůst nákupů až o pětinu. Další zákazníky zřejmě přitáhla i současná hospodářská krize.
Online nákupy: Čeští zákazníci získají lepší ochranu
Jasná pravidla pro nákupy přes internet v Evropské unii přinese od letošního 17. prosince nové evropské nařízení zvané Řím I. Případné spory Čechů po nákupech na zahraničních webech se tak budou řídit českými zákony, nikoliv právem země, kde je obchodník registrován.
Vánoční dárky na internetu nakupte s předstihem
Zkusili jsme koupit tři knihy v internetových obchodech. Dvě jsme měli doma za den a půl, třetí nepřišla ani za týden. Doručení kurýrem do vzdálenosti 200 kilometrů trvalo stejně dlouho jako osobní odběr, bylo však o 90 korun dražší. To je zkušenost MF DNES s nákupem knih přes internet. Vybrali…
E-shopy čekají na Vánoce nápor
Nákupy přes internet se rok od roku těší větší oblibě. Jednou z možných příčin může být současná hospodářská krize. Lidé se snaží šetřit a zboží koupené přes internet bývá často levnější. Proto i letos nejspíš vánoční nákupy zvýší tržby internetovým obchodům a aukcím. Již tradičně je hitem nákupů na internetu elektronika,…
Zkušenosti s nákupem na internetu má devět z deseti uživatelů internetu
V září 2009 provedla agentura Mediaresearch ve spolupráci s APEK průzkum v oblasti povědomí a využívání internetových obchodů. Výsledky ukázaly, že na českém internetu již někdy nakupovalo 91 % internetové populace.
Internetový prodej roste navzdory krizi
Zatímco kamenné obchody přicházejí v době krize výrazně o své tržby, internetoví prodejci si na nezájem zákazníků nemohou ani v této době stěžovat, i když i zde se mění nákupní preference lidí. Internetovým prodejcům celkově obrat stále roste o desítky procent ročně.
Dělají čeští internetoví obchodníci „všechno špatně“?
Ano, toto příkré hodnocení několikrát zaznělo na výroční konferenci Business Forum, kterou pořádala Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na začátku října 2009 v Praze.